måndag 10 september 2012

Dags att vända blad!

Känslor är något som kan vara helt underbart. Just nu finns mina tankar och känslor hos en kvinna som numer är bosatt i Jönköping pga att hon pluggar. Det hela borde vara jätteenkelt, men med tanke på att jag lever i ett förhållande just nu så är det allt annat än enkelt. Det är många tankar som flyger och far genom skallen just nu och jag har bestämt mig för att ta steget och starta ett nytt kapitel i mitt liv. Jag är så fruktansvärt ledsen över att jag sårar personer i min närhet och jag är väl medveten om att jag gör det för andra gången och det gör saken ännu värre.

Jag måste dock följa mitt hjärta för annars sårar jag mig själv mycket mer än jag sårar de i min omgivning. Livet är för kort för att gå och ständigt må dåligt. Och just nu mår jag skitdåligt och de här hemma mår också riktigt dåligt och ingen tjänar på att det ska vara så. Det är dags att vända blad för det kommer i slutändan att gynna alla inblandade. Jag är väl medveten om att jag kommer att förlora "vänner" efter vägen, men då är det så och jag antar att dessa så kallade vänner egentligen inte var riktiga vänner.

Jag vet vad jag vill och jag vet vad Emma vill. Vi kommer att kämpa stenhårt för detta och även fast jag kommer att såra människor efter vägen så är det inget jag kan göra något åt. Känslor är som sagt helt underbara.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar