fredag 7 september 2012

Sabaton!

Tidigare under kvällen tittade jag på en youtubelänk http://www.youtube.com/watch?v=zmC5VqDrOsc&feature=plcp och det slog mig att Sabaton är riktigt jävla stora i Sverige just nu. Inte bara i Falun med andra ord. Sabaton delar upp hårdrockarna i två läger. Antingen tycker man hela konceptet är helt okej där musiken är riktigt bra eller också så sågar man bandet vid fotknölarna och påstår att ingen riktig hårdrockare kan tycka om Sabaton. Att Sabaton berör råder det dock inga tvivel om och 2012 har jag ägnat åt att varje dag lagt ut trådar på Sweden Rocks Messageboard där folk får betygsätta band varje dag under hela året.

Betygsättandet av Sabaton avslutade jag i början av denna vecka och snittbetyget på 5.27 kanske inte låter så märkvärdigt, men det faktum att hela 80 personer var med och sa sitt är rätt så fantastiskt. Det är inte många band som haft 80 betygsättare eller fler och de band som haft det är band som Led Zeppelin, Judas Priest, Rainbow och Dio så man kan säga att Sabaton hamnat i ett fint sällskap.

Det enda med Sabaton jag kan tycka är sådär är att de släppt den senaste plattan "Carolus Rex" på svenska. Jag är lite konservativ och tycker inte att hårdrock ska framföras på svenska så därför har jag bara lyssnat på den engelska versionen och den är bra. Det bästa Sabaton släppt enligt mig är dock plattan "Coat Of Arms" från 2010.

En annan fördel med Sabaton är det faktum att de håller på Leksands IF och det börjar dra ihop sig. På onsdag nästa vecka smäller det.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar