onsdag 19 september 2012

Tre poäng är alltid tre poäng!

Gårdagens match i Tegera Arena kommer definitivt inte gå till historien som den bästa match jag sett. Det var slarvigt, det var trötta hjärnor och det var slött överlag. Det blev inte bättre av att vi på norra såg ut som fågelholkar och inte hjälper till att få igång vårat lag. Känslan jag får när jag står där är att det räcker om vi går på tomgång för Tingsryd ska det vinnas mot i vilket fall. Den här inställningen är fan livsfarlig för igår var det med hjärtat i halsgropen som vi kom undan med tre poäng. Det är mellan 3:04-11:10 i andra perioden som det hela avgörs. Första perioden är skitdålig och det är fullt rättvist att Tingsryd leder matchen. Andra vinner Leksand med 4-2, men egentligen så har dom en hel del flyt med några av målen. Tredje känns som Leksand spelar av och det håller på att straffa sig rejält när Tingsryd reducerar. Leksand håller dock undan och tre viktiga poäng spelas in på kontot.

Nu vill det till att både lag och supportrar höjer sig ett snäpp. Visst är säsongen lång, MEN det börjar värvas nu bland de lockoutade NHL-spelarna och vill Leksand vara med så måste man visa det också. Berglund till Västerås och Kopitar till Mora är bara början på denna cirkus som kan komma att pågå ett tag framöver. Tommy Salo har hela tiden sagt att Leksands IF är nöjda med sin trupp, men blir det en lång lockout så måste huset ses om och planerna måste ändras. Jag har alltid varit en riktig nörd när det gäller NHL-hockey i allmänhet och Edmonton Oilers i synnerhet, men jag känner nu att det får banne mig vara nog. Tre lockouter på 18 år är ingen vidare bra reklam för ligan som slår sig på bröstet och bestämmer allt inom den internationella hockeyn.

Till sist kan jag nämna att jag förstår Flamman som inte ville vara klackledare efter gårdagens första period. Ska man vända på det så var det dock då som Leksand vände så vi kanske inte ska ha någon stående där :)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar