måndag 7 november 2011

Det var länge sedan detta!

Har inte bloggat på tre veckor och det beror på en hel del saker. För det första så har det varit lite konstiga vibbar mellan mig och sonen och det är väl inte helt utrett än om jag säger så. En viss skrivkramp har smugit sig på också och trots att jag haft massor att skriva om så har det inte blivit av att jag tagit mig tiden att skriva ner sakerna här. Vad har egentligen hänt sen sist??

Leksand har spelat en fantastisk ishockey på senaste tiden och matchen i fredags mot Västerås var ett briljant prov på hur man spelar ut sina motståndare. Klacken var fantastisk också och jag antar att det måste ha varit rätt så fantastiskt för grabbarna att spela matchen också. 4-1 mot Västerås följdes upp av en komfortabel 5-0 seger mot Tingsryd i går och känslan inför Malmö borta i morgon är rätt så lugn faktiskt. Matcherna i Malmö brukar annars vara riktiga mardrömsmatcher där Leksand de senaste åren med några undantag blivit duktigt utspelade. För första gången denna säsong är dom nu också på direktplats till kvalserien.

Det har varit en sjukt bra start på NHL-säsongen för mitt lag där borta. Edmonton torskade i och för sig senast, men innan den förlusten hade man sex raka segrar där framförallt målvaktsspelet varit sjukt bra. Alla har pratat om hur slut Nikolai Khabibulin är, men han är just nu ligans bästa målvakt med 0,98 insläppta mål per match. Han har dessutom inte förlorat under full tid i någon av sina åtta matcher hittills. Räddningsprocenten ligger på 96,3 och med den siffran är det endast Josh Harding (Minnesota) som ligger före med sina 96,5%. Två hållna nollor hittills också för Khabibulin.

I lördags hade jag återigen en musiktävling där några av mina bästa vänner tävlar i den ädla konsten att känna igen artister vars låtar jag spelar. I mitten på 80-talet och tio år framåt så var det heligt för mig att lyssna på Tracks i P3 med Kaj Kindvall. Jag lyssnade och förde nogrann statistik på vilka låtar han spelade i programmet. Det som jag nu terroriserar mina vänner med är att jag vid varje tillfälle spelar 26 låtar som samtliga låg på samma placering på de olika årens (1985-2010) årslistor. Senast handlade det om låtarna som var nummer 17 på de olika årslistorna och blandningen blir jävligt bra varje gång. Nu senast spelade jag tex Modern Talking, Cranberries, Michael Bolton, Lady Gaga, Franz Ferdinand, Kent + många fler artister.

Att det sen efteråt blev ett Y&T-maraton fram till halv sex på morgonen gjorde inte kvällen/natten sämre precis. Sen var jag i och för sig lite bakis under söndagen, men det har gått över nu.

Måndagen har varit relativt lugn där jag matat fåglarna så att de fyra katterna har något att titta på under dagarna.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar