måndag 21 november 2011

November och plusgrader!

När man står i kassan på COOP som i mitt fall så pratas det mycket väder med kunderna. Det finns nämligen ingenting som är så tacksamt att prata om som just vädret. Att vi nu fortfarande har plusgrader trots att det är november är egentligen helt fantastiskt. Snacka om att räcka lång näsa åt dom satans elbolagen runt om i landet. Min dröm är att vi får ner några centimeter snö till jul för husfridens skull som sedan går bort nån dag efter nyår. Och så kommer våren lagom till trettonhelgen. Men jag antar att vi kommer att få snö, snö, snö och ännu mer snö innan den där efterlängtade våren kommer.

En annan sak som diskuteras flitigt är ishockey. Och eftersom min passion för Leksands IF är välkänd i byn så måste det naturligtvis då dyka upp vissa personer som tycker det är roligt att kika in dagen efter en förlust oavsett vilka Leksand spelat mot. Såna människor måste leva ett tragiskt liv ärligt talat. Sen finns det dom som tycker att jag måste naturligtvis hålla lite på Mora eftersom dom kommer från Dalarna. Och då blir folk nästan förnärmade när jag påpekar att dom kan bomba det där jävla skitstället och aldrig bygga upp det igen. Jag försöker förklara att jag håller på Leksands IF och har absolut inga sympatier alls för Mora, men det kan dom inte förstå med tanke på att även Mora kommer från Dalarna. Jag säger som jag brukar att medgångssupportrar och pedofiler är det värsta jag vet.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar