tisdag 8 november 2011

Torsk i Malmö!

Som jag förutspådde så blev det förlust för Leksand i bortamatchen mot Malmö. 1-3 blev slutresultatet och mina farhågor om att Malmö skulle sätta högsta fart från början besannades. Efter drygt 8 minuter ledde Malmö med 2-0 och rapporter från Malmö säger att dom sedan spelade en del på det resultatet och trots att Jacob Blomqvist reducerade i andra perioden så lyckades Malmö peta in en puck till som enligt vissa var både spark och offside i målgården. Men det är skit samma för jag inte göra nåt åt saken härifrån hemmet i Sunnansjö. vi spottar i nävarna och tar nya tag på fredag hemma mot Oskarshamn.

De som känner mig vet att jag är en man som gärna strukturerar upp vissa saker. När det gäller bloggandet så bestämde jag tidigt att vissa dagar ska jag ägna åt vissa saker och tisdagar blev dagen då jag ska försöka mig på en recension av en platta släppt under året. Och just nu skriver vi 2011 och jag har i dagarna lyssnat på plattan "20 Years Of Axxis Live" med tyska Axxis. Och ska jag vara snäll så kan jag säga att jag föredrar Axxis när dom håller sig till sina studioinspelade plattor. Denna dubbel-cd innehåller 33 (TRETTIOTRE) stycken låtar och till att börja med skulle dom nöjt sig med kanske hälften. Dom gör rent ut sagt dåliga versioner av låtar som "Touch The Rainbow", "Little War" och "My Little Princess" där den senare är en av de bästa hårdrockslåtar som gjorts. Slutbetyget stannar trots allt på 5,36 och de låtar som höjer betyget är "Waterdrop", "Kingdom Of The Night", "Living In A World", "Fire & Ice" samt en förkrossande bra version av "C'est La Vie". Axxis är ett fantastiskt bra band och hade dom kortat ner denna livedokumentation av bandets 20 första år så hade det kunnat bli hur bra som helst.

Bästa Låtar:
3p C'est La Vie
2p Waterdrop
1p Kingdom Of The Night

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)
Danger Avenue- Long Overdue (4,25)
Deicide- To Hell With God (4,60)
Destruction- Day Of Reckoning (5,00)
Autopsy- Macabre Eternal (4,16)
Black Stone Cherry- Between The Devil & The Deep Blue Sea (5,26)
Bon Iver- S/T (3,20)
Black Country Communion- 2 (6,18)
Bonafide- Fill Your ead With Rock - Old, New, Tried & True (4,16)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar