tisdag 15 november 2011

Är gud god?

Att Martin Karlsson skulle få lämna Leksand har jag haft på känn en längre period med tanke på att han inte fått ut så mycket av sitt slit på väldigt länge. Han har helt enkelt trampat vatten för länge för att Leksands IF ska vara helt nöjda. Då var det betydligt mer oväntat och trist att Tommy Salo väljer att ge Henrik Andersén kicken. I mina ögon så är Andersén den bäste spelare Leksand har att tillgå i numerära underlägen och finns det något viktigare än så kallade Special Teams inom ishockeyn? Gabbe och Knuts kommer att få dra större lass nu kan jag säga. Rykten placerar Steve Saviano i Leksand och det kan också vara en anledning att få loss lite pengar.

Tommy Salo har sagt att vissa förändringar kommer att ske även på backsidan och det är nu det visar sig om gud är god eller inte. Kenny Källström är nämligen en hockeyspelare som var lovande när han tog plats i Leksand för några år sedan. Utvecklingen har tyvärr inte gått framåt utan det är snarare så att Källström blivit sämre och sämre för varje säsong. Ska det försvinna backar så måste det vara han som försvinner först. jag har ingen aning om vilket kontrakt grabben sitter på, men kunde man köpa ut Jean Luc så kan man definitivt köpa ut Kenny Källström om ingen annan klubb är villig att ta över hans kontrakt.

Hockeymässigt så är det dags för en skitsvår match igen onsdag kväll. Södertälje som precis som Malmö förra onsdagen är desperata efter poäng väntar i Södertälje. Det blir en oerhört svår uppgift för Leksand och hemmasegern med 7-2 betyder inte mycket i detta läge. En seger är naturligtvis att föredra när Almtuna luggade Västerås på poäng i går.

Det finns ett band från England som heter The Answer och deras senaste platta tänkte jag skriva några ord om. Som vanligt när det gäller plattor släppta i år så är mina betyg satta efter endast en lyssning. Plattan med The Answer heter "Revival" och jag kommer definitivt att lyssna på detta band flera gånger. Jag sitter och häckar en hel del på Sweden Rocks Message Board och där har folk pratat sig varma om detta band i flera år. Öppningsspåret "Waste Your Tears" är en helt okej låt och faktiskt en av årets bästa låtar om ni frågar mig. Som helhet så är "Revival" en helt okej platta som efter första genomlyssningen stannar på 5,58 i betyg och det är inte så tokigt med tanke på att jag aldrig hört bandet tidigare. Det här är dock en platta som kommer att växa för varje gång jag lyssnar på den.

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)
Danger Avenue- Long Overdue (4,25)
Deicide- To Hell With God (4,60)
Destruction- Day Of Reckoning (5,00)
Autopsy- Macabre Eternal (4,16)
Black Stone Cherry- Between The Devil & The Deep Blue Sea (5,26)
Bon Iver- S/T (3,20)
Black Country Communion- 2 (6,18)
Bonafide- Fill Your ead With Rock - Old, New, Tried & True (4,16)
Axxis- 20 Years Of Axxis Live (5,36)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar