onsdag 8 augusti 2012

NHL-onsdag!

Att ha semester är bra, men den går oftast alltför fort. Två och en halv vecka är redan avklarat och nu börjar man räkna ner till arbetet igen. Förra veckan spenderades på Gotland och vädret var helt sjukt bra hela veckan. Dessutom lyckades jag fotografera 61 av öns 92 kyrkor. Till de som ännu inte varit på Gotland så kan jag rekommendera denna ö som semestermål. Det är nästan som att åka utomlands och då tänker jag inte enbart på kostnaden för resa och logi utan även klimatet och naturen.

Senast jag bloggade var två veckor sedan och det som hänt på andra sidan Atlanten inför den kommande NHL-säsongen är i princip inget alls. Det största är att Jeff Skinner skrivit sexårskontrakt med Carolina Hurricanes. Carolina ser ut att få ihop ett spännande lag där jag tror Alexander Semin kan bli tungan på vågen om laget ska nå slutspelet igen. I övrigt så har det som sagt inte hänt mycket utan det största är att Patrick Kaleta förlängt med Buffalo Sabres och att Anton Strålman förlängt med New York Rangers. Det är tyst kring Roberto Luongo medans det börjar tisslas och tasslas om att Shane Doan nog vill vara Phoenix Coyotes trogen.

Lockouten har det också varit tyst om och träningsmatcherna börjar spikas nu. Edmonton Oilers spelar tex dubbelmöte med Winnipeg Jets den 24 och 25 september. Det är förbannat skönt att det börjar dra ihop sig och min hockeyabstinens kommer att börja stillas på söndag när jag åker upp till Leksand och bevittnar träningsmatchen mot Växjö.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar