onsdag 22 augusti 2012

NHL-onsdag 22/8!

Lockout eller inte är frågan just nu och på Leksands IF hemsida kan man läsa att Tommy Salo är intresserad av två spelare ifall lockouten blir ett faktum. Det handlar om Johan Hedberg och Oliver Ekman-Larsson. Jag har inga problem att se någon av de två i Leksands tröja kommande säsong, MEN jag måste poängtera att Johan Hedberg ser jag inte som en förstemålvakt utan där har vi en lugn och stabil Erik Hanses. Att ha Johan som pådrivare i båset ser jag dock som en oerhörd fördel. Det han gjort i NHL (numera New Jersey Devils) är remarkabelt. Han är hela tiden med som pådrivare och han accepterar sin roll. Att Ekman-Larsson skulle bli en fantastisk förstärkning råder det inga tvivel om. Han kommer att göra en fantastisk karriär borta i NHL och Phoenix Coyotes.

Jag har läst på facebook under dagen att många ser Michael Ryder som en frälsare och visst var han fantastisk senaste lockouten där han var den store härföraren när Leksand det året gick upp i elitserien. Jag tror Michael Ryder är för dyr för Leksand och Tommy Salo har gjort sig känd för att tidigt göra klart vad som gäller. Han säger att han är nöjd med truppen och kan tänkas krydda den med Hedberg och Ekman-Larsson. Då kommer det att bli så.

Apropå Leksand så besegrades Skellefteå med 5-2 i går i en träningsmatch och matchandet hittills har gått över förväntan med segrar mot Färjestad, Modo och Skellefteå. Förlusterna har kommit mot AIK (där Leksand i ärlighetens namn skulle ha dödat matchen efter sitt 4-0 mål) och Växjö där man egentligen inte hade någon chans.

Nya kontrakt i NHL säger att Scott Hartnell fått ett nytt långtidskontrakt (sex år) med Philadelphia Flyers och Mike Fisher har skrivit nytt tvåårskontrakt med Nashville Predators. Scott Hannan byter Calgary Flames mot Predators och Antero Niittymäki flyttar hem till Finland.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar