lördag 31 mars 2012

Bönder i en blå och vit anda!

-"Din jävla horunge"

Detta fick jag höra när jag stod och pinkade efter matchen. Det var två stycken supportrar till Djurgårdens IF som gick förbi och det enda jag kostade på mig var ett leende och svaret:

-"Det kan jag ta en dag som denna"

Egentligen ska dessa två herrar ha en hel del cred för att dom åker till Leksand och bevittnar lagets viktigaste match sen Sundsvall brann. Att 17 bussar Djurgårdare åker till Borås för att bevittna den allsvenska fotbollspremiären när så mycket står på spel i hockeyn är för mig helt sjukt. Fotbollen har 29 omgångar kvar att spela medans tåget gick för Djurgården uppe i Leksand. Men det luktar och har luktat medgångssupportrar från flera håll och kanter när det gäller "Stockholms stolthet". De som tagit sig till Tegera Arena åt vi upp redan innan matchen börjat och resterna spottade vi ut efter Jens Bergenströms 2-0 i tredje perioden.

Leksand var precis så bra som dom var dåliga förra lördagen mot Rögle och vilket fantastiskt tryck det var i arenan. Och därför är det lite surt att dom inte gick för fullt i den matchen för tre poäng där hade gjort att vi just nu hade haft andraplatsen och allt i egna händer. Nu är det tyvärr så att Rögle kommer inte att vika ner sig och Timrå har för bra målskillnad. Leksand spelar Allsvenskan även nästa säsong, MEN det gör även konståkningsprimadonnorna i Djurgårdens IF.

Detta är bilden på en sann hjälte:
Och detta är bilden på en äkta looser:
Fotbollen då? Jo den förlorades med 1-2.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar