tisdag 26 juni 2012

Marsvin!

Mina döttrar har varsitt marsvin och nu är det så att det börjat klia på dessa. Det blev en tripp till veterinären idag och det som kunde fastslås är att det handlar om ohyra. Det är troligtvis skabb och det ska med hjälp av medicin kunna avhjälpas. Eftersom det finns tre katter här i huset så ställde jag naturligtvis frågan om skabb kan smitta någon av dessa tre fantastiska personligheter. Svaret jag fick var att skabb smittar inte katter, men om det däremot visar sig att det handlar om mjällkvalster så kan katterna också få det. Då kan jag garantera er att det naturligtvis är mjällkvalster marsvinen fått.

Angel Witch är ett band från England som mer eller mindre fått kultstatus mycket på grund av deras platta "Angel Witch" som släpptes 1980. Bandet placerades in i facket New Wave of British Heavy Metal och titelspåret på nämnda platta är en hårdrocksklassiker. Personligen tycker jag resterande material från bandet är sådär. Därför kände jag en viss skepsis när jag såg att bandet släppt ny platta i år. Hur som haver så lyssnade jag på plattan och funderade en del kring att det absolut inte blivit bättre trots att 32 år passerat sen plattan med kultstatus släpptes. Nya plattan har namnet "As Above, So Below" och den släpptes den 12 mars.

Det börjar relativt hyfsat i öppningsspåret "Dead Sea Scrolls", men det vill liksom inte lyfta. Plattans två bästa låtar är "The Horla" och "Witching Hour". Den förstnämnda klockar in på över sju minuter och där ska bandet helt klart ha cred att dom kan upprätthålla mitt intresse under så pass lång tid. Efter att ha lyssnat på plattan så hamnar betyget på 4.75 och låtarna kanske på sina håll är lite för långa. Plattan som innehåller åtta låtar har en speltid på över 50 minuter och då är det inte lätt att hålla mitt intresse uppe hela tiden. Denna platta kommer inte att finnas med när det är dags för Hagberg att summera de bästa plattorna från 2012.
1. Dead Sea Scrolls
2. Into The Dark
3. Geburah
4. The Horla
5. Witching Hour
6. Upon This Cord
7. Guillotine
8. Brainwashed

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar