måndag 8 oktober 2012

Sweden Rock Festival 2013!

Första gången jag besökte Sweden Rock var 1999 och Deep Purple avslutade det hela inför en rätt så gles publik. Det jag kommer ihåg för övrigt är att Scorpions var helt okej och att Manowar var skitdåliga. Året efter var jag aldrig iväg, men från 2001-2009 besöktes festivalen varje år och det var så att säga höjdpunkten på något vis. Det spelade liksom inte så stor roll vad som bokades för man visste i alla fall att man skulle vara närvarande. 2008 så hände något som gjorde att jag tänkte om. Det kan ha varit att jag började bli äldre eller också var det det faktum att vädret också gjorde sitt till. Det var nämligen minusgrader på nätterna och detta var juni månad och det var naturligtvis skittråkigt. 2010-2012 har jag inte varit på plats och jag har överlevt det också faktiskt.

2013 däremot kommer jag att närvara igen och den första anledningen stavas Rush. Denna fantastiska orkester från Kanada har bjudit mig på 3 stycken fantastiska spelningar på Globen i Stockholm de senaste åren och spelningen i maj förra året är det bästa jag sett någonsin alla kategorier. Bandsläppet för några veckor sedan som innehöll bland annat Krokus och Status Quo var också okej, men inte på grund av dessa band utan det faktum att tyska Axxis för första gången är bokade till festivalen. Sen kom släppet med UFO + några till som i mina ögon var ointressant. Det som däremot släpptes den 8 oktober 2012 var inte ointressant. Kiss kommer till Sweden Rock Festival och dom kommer att spela torsdagen den 6 juni och snacka om att det varit full fart på lite olika forum under måndagen. Dessutom släppte bandet en fantastisk platta ("Monster") i fredags som gör att det skapats en ny hype kring Kiss. För den som inte vill/kan se Kiss på Sweden Rock så finns det ytterligare en chans på Friends Arena i Stockholm den 1 juni.

Detta är rätt bra

Måndagen var bra och tisdagen ska förhoppningsvis kunna bli lika bra ifall Leksand spöar Västerås.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar