fredag 12 oktober 2012

Ibland är det bara bra att ha fel!

Jag har varit lite avigt inställd till Erik Hanses de senaste veckorna där jag ansett att hans insatser gjort så att laget tappat poäng. Jag har tyckt att Jens Holmström skulle få chansen ett par matcher dels för att ruska liv i Hanses och dels så att han skulle få vila några matcher. Snacka om att han gav svar på tal istället under matchen i Örebro. Visst hade han hjälp av både ribban (första perioden) och stolpen (tredje perioden) och visst släpptes en del returer, MEN det som gör Hanses till den duktiga målvakt han är är det faktum att han studsar tillbaka trots att det börjat pyrt lite av missnöje bland fansen. Jag har aldrig varit orolig för jag vet att Leksands IF har en målvakt som kommer att nå upp till förra säsongens höjder.

Nu blev det 2-0 till Leksand borta mot Örebro och tre stycken nollor sprack. Erik Hanses höll nollan för första gången denna säsong och både Jacob De La Rose och Patrick Hersley gjorde sina första mål för säsongen. Den som imponerar på mig mest är dock Jon Knuts som match efter match efter match går in och gör ett helt otroligt jobb för laget. Tillsammans med Gabriel Karlsson utgör han en fullkomligt oslagbar duo när det gäller att döda utvisningar. Leksand ser riktigt bra ut just nu och jag hoppas fortfarande att Tommy Salo kör vidare på sin filosofi att inga NHL-spelare ska plockas in. Det skulle störa en harmoni som nu är helt fantastisk.

På tal om NHL så skulle det ha börjat i natt och det är fan bara sorgligt att det inte blir något på överskådlig framtid. Jag tog bort mitt gillande av Edmonton Oilers som en tyst protest mot lockouten.

Musikaliskt så har fredagen gått i Tiamats tecken och även fast det är deppigt så är det jävligt skönt att lyssna på mellan varven.

Sen undrar jag om busschaufförer inte behöver bry sig om högerregeln??

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar