måndag 19 december 2011

Malmö är nog banne mig sämst i världen just nu!

Varje gång Leksand ska möta Malmö i Malmö så börjar det knyta sig i min mage flera dagar innan domaren släpper pucken. Det är nämligen mer eller mindre en mardröm att spela i skåneland. I kväll däremot så var det aldrig något snack alls. Leksand var mycket bättre än Malmö och vann helt välförtjänt med 2-1. Hade inte Malmös målvakt Pontus Sjögren storspelat så hade kapten Linus Klasen och hans medspelare fått se sig förnedrade på sin egen hemmaplan inför 5729 åskådare. Att det inte kommer fler när Leksand dyker upp i stan betyder att folket har tröttnat på sitt lag och det kanske inte är så konstigt med tanke på att hockeyn Malmö visar upp just nu är bland det sämsta jag någonsin sett.

Sen börjar det se lite pyrt ut i tabellen också och Malmö ska nog vara glada att Södertälje och Mora inte heller rosar marknaden just nu. Nu ska ni inte tro att jag tycker synd om Malmö på något sätt utan jag glädjer mig otroligt mycket över inte bara att Leksand vann utan nästan mer att Malmö är så sjukt dåliga just nu. Nu är det uppehåll till tisdag nästa vecka när Leksand möter Oskarshamn borta och Malmö har en minst lika svår bortamatch i Ljungby mot Troja/Ljungby.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar