onsdag 18 september 2013

Höst!

Jag har varit ledig denna onsdag, men jag har haft fullt upp i alla fall. Varje onsdag är det fotboll med ungarna i byn och det har varit fantastiskt uppskattat både från barn och deras föräldrar. Nu är det en gång kvar (nästa onsdag) innan vi ger oss för i år. Tanken är att det blir match mellan barnen och föräldrarna som avslutning och det kommer bli hur kul som helst.

Det som märktes under kvällen är också att hösten är på väg och med tanke på den fantastiska sommar vi haft så är det kanske på tiden att hösten tar vid. Det kändes kylslaget när jag cyklade hem och mina fingrar var rejält kalla när jag låste cykeln. När jag tinat upp så kom Jon på besök och vi hade en sittning med lite musik i listform som alltid är lika trevligt.

I morgon är det dags för omgång 3 i hockeyn och Modo gästar då vår arena. Tyvärr kan jag inte närvara för jag jobbar och stänger COOP samma tid som pucken släpps i Tegera Arena. Det är ny match och nya förutsättningar, men det behövs att Leksand kliver upp både ett och två snäpp jämfört med de två första matcherna. Jag är tämligen säker på att Alsenfelt vaktar kassen återigen och det jag vill se är ett jämnare spel där lite längre anfall kan åstadkommas samt att man fortsätter jobba på det defensiva. Modo hemma är inte omöjligt utan det ska kunna gå att ta en ny trepoängare, men då måste det klaffa över hela banan. Det är 53 fantastiskt spännande matcher kvar.

I hockeyallsvenskan så har Djurgården fått den start man vill ha med två segrar på två matcher, men laget för dagen är onekligen Karlskrona som med den gamle Leksandsmålvakten Patrik Galbraith nu vunnit tre raka matcher och målskillnaden är smått fantastiska 14-0. Lagen som fått pisk är Asplöven, Rögle och Södertälje. Kvällen hade en del skrällar där det blev förluster för Rögle, Malmö och Västerås. I morgon spelar Mora mot Timrå och då håller vi alla tummar och tår för laget från Medelpad.

Färjestad ligger för övrigt sist i SHL.

Vi säger så.

1 kommentar: