tisdag 21 februari 2012

Jens Bergenström!

För två år sedan gick OS i Vancouver. Det största under detta OS var naturligtvis ishockeyn där samtliga lag kom med sina absolut bästa lag. Turneringen var oerhört välregisserad där Kanada krossade Ryssland med 7-3 redan i kvartsfinal och där hela Kanadas kelgris Sidney Crosby fick avgöra finalen mot Usa med sitt 3-2 mål i förlängningen.

"I Have A Dream" är en klassisk fras som Martin Luther King myntade i Washington 1963. En dröm jag har just nu är att ishockeyns kvalserie ska bli lika välregisserad som OS-finalen senast med den oerhört väsentliga skillnaden att nu heter hjälten Jens Bergenström och han får i den tionde omgången avgöra hemma i Tegera Arena och där målet betyder säkrad elitserieplats för Leksand till säsongen 2012/13. Leksand är inte där ännu och med trepoängssystemet kan det gå fort åt vilket håll som helst i tabellen, men det känns riktigt stabilt just nu och Leksand ska inte missa denna direktplats eftersom tre av de sista fem matcherna spelas hemma.

En annan sak som jag gått och tänkt på är detta otroliga fenomen med att Englas mamma ska stämma staten. Jag frågar mig varför? Har hon inte fått tillräckligt med uppmärksamhet den senaste tiden? Hela historien var tragisk och det är synd att allt ska få en bitter eftersmak på grund av att det sitter en mamma till detta stackars barn och är mediekåt. En annan mediekåt människa är Björn Ranelid och jag förstår inte varför tidningar blåser upp bilden på att han parkerar på en handikappruta. Jag tycker det är en perfekt ruta att stå i för just honom.

"I Have A Dream"
23 dagar kvar.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar