tisdag 11 oktober 2011

Tonåringar!

Jag har fyra barn och jag älskar samtliga otroligt mycket. Naturligtvis så har jag ingen favorit bland mina barn, men den förste är trots allt den förste. Simon som fyller 17 detta år och jag har alltid haft en otroligt bra relation där vi oftast varit mer som kompisar än som pappa-son. I söndags gjorde han debut i Ludvikas seniorlag i innebandy och i mitt tycke gjorde han en riktigt bra match med ett mål som krydda på moset. Vi har ett gemensamt intresse i Leksand, Edmonton, AIK och Liverpool så det diskuteras flitigt kring dessa lag där vi slits mellan hopp och förtvivlan och har gjort i många år nu.

Med tanke på vår relation genom åren så känns det konstigt det som hänt de senaste veckorna där Simon visat upp en sida som jag inte trodde fanns och som jag inte ville se. Jag ska direkt säga att jag har mycket mig själv att skylla eftersom jag litat på grabben skoningslöst genom alla år. Tyvärr kan jag inte göra det längre på grund av att det hänt vissa saker. Jag tänker inte gå in här på vad som hänt utan jag nöjer mig med att berätta att vi i dag hittade ett litet frö som vi sådde och så småningom ska det växa upp en växt med namnet LÖSNING. Det jag kommer att göra nu är att hålla koll, tjata, prata, pusha och framförallt stötta så att vi kan få tillbaka det vi har haft. Jag vet att det kommer att funka och jag hoppas Simon känner likadant.

Tisdagar har jag vikt åt att skriva korta synpunkter på hårdrocksplattor släppta i år 2011. Det som varit en gemensam nämnare är att jag endast lyssnat på plattan en gång. Turen i dag är kommen till svenska Bonafide som i år släppt en platta innehållande sex låtar med namnet "Fill Your Head With Rock - Old, New, Tried & True" och frågan jag ställer mig är varför? Covers gör inte mig precis upphetsad och det är just covers som är tyngdpunkten på denna platta. "I Don't Need No Doctor" och "Can't Explain" är bra låtar, men dom gjordes bättre av W.A.S.P. respektive Scorpions. Det börjar helt okej med "Fill Your Head With Rock" för att sedan dala allt eftersom. Slutbetyget stannar på 4,16.

Bästa Låtar:
3p Fill Your Head With Rock
2p No Doubt About It
1p Can't Explain

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)
Danger Avenue- Long Overdue (4,25)
Deicide- To Hell With God (4,60)
Destruction- Day Of Reckoning (5,00)
Autopsy- Macabre Eternal (4,16)
Black Stone Cherry- Between The Devil & The Deep Blue Sea (5,26)
Bon Iver- S/T (3,20)
Black Country Communion- 2 (6,18)

Vi säger så.

1 kommentar:

  1. Du & Simon kommer fixa det här Johan, jag tror på er! Tonåren är trots allt en av de tuffaste tiderna i livet & saker som kan verka logiskt för en vuxen kan vara helt åt helvete för en tonåring. Jag försvarar inte Simon men jag vet hur det kan vara! Simon & jag har ju en bra relation som du vet och han pratar med mig vilket jag är glad över. Ibland behöver man nån utomstående men ändå närstående som lyssnar & bryr sig. Kämpa på, som sagt vet jag att ni fixar det här!
    Kram

    SvaraRadera