lördag 26 maj 2012

Stanley Cup Final!

Det har varit ett otroligt trissande och hyllande och massa annat tjafs kring New York Rangers målvakt Henrik Lundqvist: Han kallas för "Kungen av Manhattan" bland annat och det jag läst till mig så var det visst redan klart att New York Rangers skulle vinna Stanley Cup och det var lika klart att Henrik Lundqvist kommer att vinna Vezina Trophy som årets målvakt. Visst kan han fortfarande vinna Vezina Trophy, men jag tror Jonathan Quick (Los Angeles Kings) tar hem det jag.

På tal om Quick så har han tagit sitt Kings till Stanley Cup final och där väntar en annan målvakt som när han får vittring kör järnet ända in i kaklet. Martin Brodeur må vara över 40 år, MEN när det handlar om Stanley Cup så skulle jag aldrig byta ut honom mot någon annan målvakt. Snacka om rutin. För mig som leksing är det naturligtvis sjukt härligt att Johan Hedberg är framme vid sin hittills största framgång som målvakt i NHL. Visst kommer han att få vakta båsdörren även i finalen om inte Brodeur blir skadad, men det berör inte honom. Han gör sitt yttersta på träning efter träning och match efter match för att peppa sitt lag.

Hjärtat säger New Jersey Devils, men hjärnan säger att Los Angeles Kings vinner Stanley Cup med 4-2 i matcher.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar