tisdag 22 maj 2012

Musiktävling!

Var tredje månad samlar jag några vänner som får den stora äran att tävla i musik. Upplägget är skitenkelt där jag varje gång tar ut en placering slumpmässigt från Tracksårslistorna. 26 stycken årslistor blev det och det betyder att jag vid varje deltävling spelar 26 låtar. Denna gång var placeringen den rätt så blygsamma nummer 83, men det hindrade inte de tävlande att med liv och lust ta sig an uppgiften. Tidsmässigt tar det ungefär två timmar och det är fantastiskt roligt. Dels så ser jag koncentrationen hos de som tävlar och framförallt får man höra fantastisk musik.

I lördags spelade jag tex "Israelism" med Army Of Lovers, "Right In The Night" med Jam & Spoon, "Come As You Are" med Nirvana, "One Love To Give" med (prinsessan) Stephanie, den smått fantastiska "Captain Nemo" med Dive mfl mfl mfl........

Jag passar även på att gratulera Stigge som vann denna tävling med 13 poäng (av max 28 poäng). Det var dock stenhårt och Lisa som kom tvåa var endast en poäng efter. Tanken är att det ska tävlas igen i augusti.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar