fredag 25 maj 2012

Eric Moe!

Solen fortsätter att skina och det är bra. Gräsmattan har fått sin första klippning för detta år och det gick bra så länge jag och herr gräsklippare var sams. Jag klippte en liten stund innan jag kom på att det vore trevligt med lite musik samtidigt. Sagt och gjort. Jag slog av maskinen och gick in och hämtade Fannys mp3. Spolade över samtliga låtar från svenska melodifestivalen 2011 och hamnade tillsammans med Iron Maiden och deras fantastiska "The Evil That Men Do". Glad i hågen och volymen på topp gick jag ut och skulle starta upp maskinen igen. Tror ni det gick bra?? Nej naturligtvis inte. Fanskapet vägrade och det tog nästan en halvtimme innan den tyckte att det var läge att gå igång igen. När den väl startade så kunde jag konstatera att "Lonely Side Of Town" med Y&T är ett fantastiskt sällskap samtidigt som man klipper gräs.

När jag läste tidningen i morse så blev jag uppriktigt glad att Eric Moe är med och tränar och framförallt att han är med och tävlar på samma villkor som övriga Leksandsspelare. I ärlighetens namn så har han varit totalt utfryst av Tommy Salo så därför är det stort av Salo att vända. Moe använder kommande säsong sitt optionsår på kontraktet så därför kom han tillbaka till Leksand efter att förra säsongen varit utlånad till Sundsvall. Eric Moes start i Leksand var kantad av skador och han fick inte göra sig själv rättvisa enligt mig. Nu går han in på samma villkor som övriga backar i laget och det ska bli spännande att se hur långt det räcker för talang har han så det räcker och blir över.

379 dagar kvar till det bästa.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar