lördag 7 april 2012

Dagen efter!

Som alla andra år så infinner sig en tomhet när hockeysäsongen avslutas. Som tur är så är det bara fem och en halv månad kvar till nedsläpp i Allsvenskan 2012-13. Leksands trupp är till stora delar redan spikad och pusselbitarna faller redan på plats. Mattias Timander bekräftade direkt efter matchen mot Örebro att det blir minst en säsong till i Leksand och det tillsammans med att laget har kontrakt med Erik Hanses är det absolut viktigaste. Jag såg i den lokala tidningen att samtal förs med Johan Svedberg och han har gjort en bra kvalserien, men som jag ser det så har Joonas Rönnberg varit bäste back i denna serie och jag ser väldigt gärna att han stannar kvar i Leksand.

Djurgården har värvat Dustin Johner från Tingsryd och det är en hyfsad värvning om ni frågar mig. Johner är en bra spelare med allsvenska mått och det är i den serien Djurgården ska spela kommande säsong. Nu går vi in i Silly Season och precis som alltid ska det bli spännande att se de olika lagen knyta ihop sina trupper inför kommande säsong.

Till sist vill jag bara säga hur fantastiskt fånigt det är när personer plockar bort vänner på facebook för att man inte har samma uppfattning om saker och ting.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar